Type your text here

Referat af JKF møde 10.10.2014.
1. Leif vælges som dirigent.
2. Siden sidst.
Der er ikke sket så meget i JKF regi, men da vi deltager i hinandens arrangementer, er der alligevel et godt samarbejde.
Et nyt initiativ, Farmers marked i Torup, vil gerne kunne sælge kød fra vildt som jægerne på Halsnæs har skudt. Arrangementet starter i efterårs ferien og da det vil blive svært at skaffe vildtkød så hurtigt, vil man starte med kød fra egne får. Men til næste år skulle der gerne kunne skaffes noget vildtkød.
Så vi må gerne gemme noget fra bukkejagten.
Dette er også et led i at få almindelige mennesker til at smage kødet og få mulighed for at kunne købe det og dermed bedre kunne forstå jagten.
Kreds 7 i DJ er blevet opdelt i 4 dele. Vi har nu nogen kreds bestyrelsesmedlemmer, som vi kan bruge til at få formidlet vores ønsker til DJ.
Grønnessegård har fået midler, mod selv at yde tilsvarende, til at bygge en mølle og et vildtslagteri hvor man kan få slagtet og forarbejdet sit vildtkød. Tanken er at både kødet og arbejdskraften skal være fra det lokale område og arbejdskraften fra kanten af arbejdsmarkedet.
3. Grønt råd.
Intet nyt. Der har ikke været sager af betydning for jægerne.
4. Samarbejdet med naturstyrelsen.
Samarbejdet er svært. Naturstyrelsen holder ikke altid hvad de lover og de tildelte pladser i statsskovjagterne bliver færre og færre.
5. Skydevognen.
Skydevognen har været ude 7 gange i år. Der er blevet lavet en ekstra skydevogn som kan lejes og begge fungerer fint.
6. Nyt fra de forskellige foreninger.
Ølsted har haft 2 lerdueskydninger med 25 deltagere pr. gang. Der er 2 rævejagter resten af året.
Torup har nu 185 medlemmer. Der har netop været rævejagt hvor der blev set en ræv! Der har været dameskydning med 10 deltagere og Henry og hans kæreste som instruktører. Der kommer en jagt i oktober og julemarked på Grønnessegård. Der er en jagt i januar og som noget nyt, et mad arrangement på Asserbo golfklub d. 7.3.2014 hvor der vil blive serveret vildt samt fortalt om vine, golf m.m.
Strandjægerne har igen i år mærket en nedgang i deltagere til arrangementer hvorfor der vil blive færre næste år. Der er dog stadig hav jagter, som kun aflyses p.g.a. vejret.
Der har været afholdt DJ´s kursus i vildtsygdomme og hygiejne. Dette er et godt kursus og kan vi samle en 12 stykker flere har vi nok til endnu et kursus. Henvendelse til Ulla (
ullabrink57@gmail.com)hvisman vil med.
Evt.
Vi skal passe på vores hjemmesider vedr. navne på jægere. Der har været flere jægere der har haft indbrud på det sidste og man har en formodning om at hjemmesider kan bruges som adresselister hvor der er våben. Både Torup sogn og Strandjægerne har fjernet navne på hjemmesiden.
Der er debat om et nyt domicil hos DJ og man er ved at blive enige om hvor det skal ligge.

Ref. Ulla