Hundested-Frederiksværk Strandjagtsforening

Hundetræning forår 2021

I år tilbyder Strandjægerne igen hundetræning for alle der er interesseret og har en hund af jagthunderacen. I år vil Kim Lund (Eigil) være hjælpetræner, det ser jeg meget frem til.

Konceptet er: Der bliver små hold på max 6 deltagere. Til gengæld lidt kortere lektioner på ca. 45 minutter, hvilket vil betyde, at deltagerne bedre kan komme sammen med andre på deres niveau. Grundpillen i alt arbejde med jagthunde er kontaktøvelser, lydighed og god tid.

Vi træner lørdag eftermiddag i ulige uger.  Vi starter lørdag den 20. marts 2021.

Ønsker du at deltage, så send en mail til mig, hvor du kort foruden kontaktoplysninger, beskriver din hund: race, alder, køn, niveau. Er du jæger? Første gang med jagthund m.m.?

Derefter sender jeg dig en mail, hvor mødetid og sted fremgår samt lidt mere om træningen.

Holdene vil blive inddelt med disse temaer.

Hvalpe fra 3 mdr. til ca. 9 mdr.

Ung hunde fra 9 mdr. til ca. 18 mdr.

Lydighed og samarbejde.

Intro til apportering

Apportering og ro på post.

Apportering og dirigering Intro til vildt

8 træninger koster 600 kr. som betales på anden trænings dag pr. mobilepay til ut.

I begrænset omfang tilbyder vi eneundervisning, hvis det er det, der passer bedre for dig og din hund.

Der afholdes IKKE introduktionsaften i år, derfor vil jeg beregne ekstra tid på den første træningsdag.

Vi overholder selvfølgelig alle covid 19 restriktioner, så vi samles ikke alle sammen efter træning, og vi håndterer ikke jeres hund.

Husk ingen løse hunde inden træning.

Velkommen.

Kim Lund

Og

Finn Poulsen

Tlf. 28121029

Mail finnpou@gmail.com

Hundetræning.

Medlemmer af Torup Sogns Jagtforening kan få trænet deres hund i Hundested --Fr-værk  strandjagtforening.

Alle oplysninger kan man få ved at gå på Strandjægernes hjemmeside.

Med venlig hilsen Hans Jørgen Andersen