VELKOMMEN I TORUP SOGNS JAGTFORENING

Ekstraordinær Generalforsamling i Torup Sogns Jagtforening den 21-03-2024  kl. 1900 i klubhuset på Lillekarlsmindevej nr. 76.

Dagsorden.

1. Valg af dirigent.

2. Valg af referent til protokol.

3. Indkommende forslag til afstemning.

Jesper Jensen forstår at op til 2 personer i bestyrelsen kan være bosiddende uden for Halsnæs kommune. Begrundelse, selv om man ikke bor i kommunen, kan man godt være et stort aktiv for foreningen.

4. Valg af bestyrelsesmedlemme. Hvis Jesper Jensens forslag vedtages indstilles Frederik Hoffmann til genvalg.

5. Valg af ny formand. Bestyrelsen har fundet en kandidat men det er selvfølgelig stadig muligt for andre der ønsker at stille op.

6. Eventuelt, her kan alt diskuteres men indet kan vedtages. Håber vi ses.

Bestyrelsen,  Torup sogns jagtforening

Kære medlemmer af Torup Sogns Jagtforening. Undertegnede har som formand valgt ikke at genopstille, til vores generalforsamling den 22-02-2024 og vi søger derfor en ny formand. I den nuværende bestyrelse er der ikke nogen, som har lyst til denne post og der kunne godt være et medlem, som kunne komme nogle nye ideer for fremtiden i Torup Sogns Jagtforening. Hvis der skulle være en m/k som har en glæde ved foreningsarbejde, så meld ind til bestyrelsen. Jeg vil som gammel formand altid stå til rådighed for en ny formand/kvinde med den viden jeg har fået, gennem 18 år som formand. Husk generalforsamling den 22-02-2024 Lillekarlsmindevej 76 3390 Hundested. På bestyrelsens vegne. Med venlig hilsen Hans Jørgen Andersen. Formand.

Torup Sogns Jagtforening havde en drivjagt, i dag, lørdag. Vi var 16 hundefolk og skytter, som drev 4 såter, på Halsnæs. Vi så en del vildt og der blev nedlagt en kok, hos Lejf Larsen og en sneppe, på Tonebjerg, jeg skriver ikke hvem der fik ram på sneppen, det går jo ikke at prale. Henrik havde lavet en dejlig vildtsuppe, på dåvildt, det var godt og derefter var der kaffe med drømmekage, fra Brovst. Tak til alle medvirkende. Med venlig hilsen Hans Jørgen Andersen Formand.

Generalforsamling i Torup Sogns Jagtforening d. 22/2 2024. Mødested Lille Karlsmindevej 76 3390 Hundested kl. 19.00 Dagsorden ifølge lovene. Indkommende forslag skal være bestyrelsen i hænde senest den 12-02-2024.

1. Valg af dirigent.
2. Valg af referent af protokol.
3. Formandens beretning.
4. Kasseren fremlægger regnskab.
5. Indkommende forslag.
6. Valg af bestyrelsesmedlemmer.
På valg er Frederik Hofmann (Frederik kan desværre ikke genvælges da han er fraflyttet kommunen og ifølge vores vedtægter skal man være bosiddende i Halsnæs kommune, for at sidde i vores bestyrelse). Birger Jørgensen og Jacob Petersen er på valg og ønsker genvalg. Hans Jørgen Andersen genopstiller ikke.
7. Valg af bilagskontrollanter og suppleant. På valg er Anders Arvej og Thomas Nielsen ( Begge genopstiller )

Birger fortæller hvordan det går med flytning til det nye klubhus.
Birger fortæller også lidt om kronvildtet.
Karl Ryborg fortæller om regulering i foreningen.

På bestyrelsens vegne. Med venlig hilsen Hans Jørgen Andersen Formand.

Fra Julemarked 2022

Klik på den grønne prik for beretning og flere foto.

NB; Husk først at logge ind med din mail og kodeord, for at få adgang.

Anderkendelse for en indsats ud over det sædvanlige.

Torup sogns jagtforening holdt sin ordinære generalforsamling torsdag den 7. Oktober 2021.  En som sædvanlig god og alsidig debat med vigtige valg og beslutninger. Generalforsamlingen sluttede med en meget velfortjent hæder til foreningens formand Hans Jørgen Andersen. Hans Jørgen overtog formandsposten for 15 år siden. I den periode har foreningen har været i en god og positiv udvikling. Hans Jørgen er manden der lytter til sin bestyrelse.

Sammen får de afviklet mange gode arrangementer for medlemmerne og ydet en god indsats med regulering. Hans Jørgen er i den grad krumtappen i Torup sogns Jagtforening. Så det var med velbegrundet hu og med stor glæde, at Hans Jørgen modtog jægerforbundets bronze nål. Hjertelig tilykke.

Finn Poulsen

Formand for Jægerråd Halsnæs. Kreds 7.

Herunder et kort over Torup Sogn, hvortil Torup Sogns Jagtforening hører til, siden år 1933, hvis nogen skulle være i tvivl.

Foreningen vil gerne have lov til at takke vores Sponsorer, som giver mulighed for at uddanne jægerne og give forskellige oplevelser i forbindelse med de arrangementer klubben deltager i.
Vi takker også de lodsejere som lægger jord til vores fælles jagter, med håb at vi fortsat kan arbejde sammen.

Regulerings jægere i Halsnæs Kommune. Jagtforeningerne på Halsnæs har slået sig sammen om regulerings opgaven på blandt andet Ræv og Mink. Regulerings jægerne har været på kursus for at blive uddannet i fældefangst m.m. Regulerings korpset er således kommet med i den særlige indsats omkring bekæmpelse af vild mink i samarbejde med bla. Naturstyrelsen. De hjælper også gerne kommunens borgere i tilfælde af problemer med ræv eller andet rov vildt. Jagtforeningerne råder over et antal fælder til udlån i samarbejde med regulerings korpset. Alle tiltag skal selvfølgelig være i overensstemmelse med gældende lovgivning og etik. Henvendelse på mail til : reguleringsjaeger@gmail.com

Mød Torup Sogns Jagtforening på facebook.
VEJRET VEJRET

KLIK FOR KREDS 7

KLIK FOR D.J.

INFO; Torup Sogns Jagtforenings mail torupjagt@outlook.dk Brug den gerne til alt vedrørende foreningen, samt tilmeldinger til arrangementer m.m. Knæk og bræk

Bestyrelsen har på et møde torsdag d. 14/3 2019 besluttet at der kun skal være adgang til div. foto, for foreningens medlemmer. Siderne er derfor låst, og kan kun tilgås med din mail og adgangskode. Note: " Hvis der på hjemmesiden er uoverensstemmelse mellem menutekst og virkeligheden, er det virkeligheden der gælder";o)) Send evt. en mail omkring problemet til webtrolden@live.dk så det kan blive rettet.